Latest News

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

18 κόλπα για να μείνετε πιστοί στο υγιεινό φαγητό.

Όπου και να πάμε, ότι και να δούμε συνεχώς έχουμε πειρασμούς γύρω μας. 


Στο σούπερ μάρκετ, στο φούρνο, στην τηλεόραση και στο internet. Είναι δύσκολο να εθελοτυφλούμε σε όλες αυτές τις λιχουδιές. Επειδή είναι δύσκολο να τις κόψουμε εντελώς από τη διατροφή μας, όμως υπάρχουν άλλοι τρόποι για να τις αντικαταστήσουμε με πιο υγιεινές. Στο παρόν άρθρο θα βρείτε 18 κόλπα που θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε πιστοί στο υγιεινό φαγητό!


Μπουκάλι-σπρέι με λάδι

Για να ελέγξετε την ποσότητα λαδιού που θα προσθέσετε στο τηγάνι, αγοράστε ένα μπουκάλι-σπρέι από το σούπερ μάρκετ και βάλτε μέσα ελαιόλαδο ή άλλο είδος λαδιού που θέλετε.

Τηγανήστε με ζωμό και όχι λάδι

Τα τηγανητά φαγητά αποθηκεύουν μεγάλη ποσότητα λαδιού στο εσωτερικό τους με αποτέλεσμα να έχουν περισσότερες θερμίδες. Για να αποφύγετε τις θερμίδες χωρίς να στερηθείτε τα τηγανητά φαγητά που αρέσει στους περισσότερους χρησιμοποιήστε ζωμό. Προσθέστε 1-2 κ.σ. στο τηγάνι.

Σπιτικός ζωμός

Φτιάξτε το δικό σας ζωμό χωρίς συντηρητικά οποιαδήποτε στιγμή που θα το χρειαστείτε, βάζοντας τη δική σας πινελιά στο φαγητό. Βράστε σε μια κατσαρόλα το ζωμό, το σουρώνετε και το μοιράζεστε σε παγοθήκες στην κατάψυξη. Κάθε φορά που θα χρειαστείτε ξέρετε που θα βρείτε!

Γιαούρτι αντί για σάλτσες

Παρ’ όλο που είναι βλαβερές για το βάρος μας οι σάλτσες νοστιμίζουν το φαγητό μας. Αντικαταστήστε αυτή τη συνήθεια …με γιαούρτι! Φτιάξτε μια σάλτσα γιαουρτιού που είναι πιο υγιεινή και νοστιμίζει εξίσου το φαγητό σας.

Ναι στο σουσάμι

Το σουσάμι από αρχαιοτάτων χρόνων χρησιμοποιείται στη μαγειρική, όχι μόνο δίνει μια ιδιαίτερη γεύση, αλλά και γιατί είναι πλούσιο σε ασβέστιο. Εκτός από ψωμί με σουσάμι που θα βρείτε στο φούρνο, προσθέσετε ωμό σουσάμι και στις σαλάτες σας.

Ψήστε στο φούρνο

Άλλος ένας τρόπος για να μαγειρέψετε νόστιμα και υγιεινά. Βάλτε το φαγητό στο φούρνο και αφήστε το να κάνει τη δουλειά του χωρίς να σας βάλει σε κόπο.

Όχι στο αλάτι

Πολλοί διατροφολόγοι συμβουλεύουν να μην τρώμε πολύ αλάτι γιατί κάνει κατακράτηση υγρών. Ούτε και η στέρηση του αλατιού κάνει καλό στην υγεία, γιατί το σώμα μας έχει ανάγκη από χλωριούχο νάτριο. Περιορίστε όσο μπορείτε τις ποσότητες αλατιού, κυρίως το επεξεργασμένο αλάτι, και προσθέστε μια μικρή ποσότητα ίσα-ίσα για να δώσει γεύση σε ό,τι μαγειρέψετε.

Υποκατάστατα ζάχαρης

Η ζάχαρη, όπως και το αλάτι, όταν είναι επεξεργασμένη σε μεγάλη ποσότητα είναι βλαβερή για την υγεία μας. Επομένως χρησιμοποιήστε καστανή ζάχαρη ή υποκατάστατο ζάχαρης, π.χ στέβια.

Τα λαχανικά σε βραστό νερό

Όταν θέλετε να βράσετε τα λαχανικά σας π.χ. μπρόκολο, κουνουπίδι, γεμίστε την κατσαρόλα με νερό από τη βρύση και αφήστε το να φτάσει σε σημείο βρασμού προτού προσθέσετε μέσα τα λαχανικά σας. Έτσι θα κρατήσουν τις βιταμίνες τους που είναι πολύτιμες για την υγεία μας. Διαφορετικά το υπερβολικό βράσιμο μπορεί να καταστρέψει τα θρεπτικά συστατικά τους.

Μπαχαρικά στο φαγητό

Εκτός από υπέροχη μυρωδιά και άρωμα που δίνουν στο φαγητό, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σαλάτα σε κάθε γεύμα

Οι σαλάτες που φτιάχνετε στο σπίτι σας με ελαιόλαδο και ξύδι ή λεμόνι είναι πάρα πολύ υγιεινές και εμπλουτίζουν το σώμα με πολλές βιταμίνες.

Βούτυρο vs. ελαιόλαδο

Προσπαθήστε να περιορίσετε τη χρήση βουτύρου και να το αντικαταστήσετε με ελαιόλαδο. Όσο για τη ζαχαροπλαστική, υπάρχουν αρωματικά έλαια, όπως αμυγδαλέλαιο ή από καρύδα, που αντικαθιστούν άνετα το βούτυρο και δίνουν υπέροχο άρωμα.

Μαύρη σοκολάτα

Βρείτε σοκολάτες με 70% κακάο ή περισσότερο και τρώτε άνετα χωρίς τύψεις. Ενισχύει το μυαλό σας και βελτιώνει το ανοσοποιητικό και το καρδιαγγειακό σύστημα.

Πράσινο τσάι με λεμόνι

Το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, ενώ το λεμόνι είναι καλή πηγή βιταμίνης C. Ο συνδυασμός τους αποτοξινώνει το σώμα σας.

Μπανάνα και γάλα

Φτιάξτε ένα υγιεινό και γευστικό smoothie με τον συνδυασμό αυτών των δύο υλικών. Έχει πολλά θρεπτικά συστατικά και βοηθάει στην ενίσχυση των οστών.

Smoothies

Είναι ο πιο γευστικός τρόπος για σνακ ή πρωινό γεύμα. Περιέχει γιαούρτι ή γάλα και ένα ή παραπάνω φρούτα ανάλογα τι έχετε στο σπίτι σας.

Τρώτε αργά

Το μυαλό δίνει εντολή στο σώμα μετά από 20 λεπτά ότι έχετε φάει αρκετά, επομένως κι ότι έχετε χορτάσει. Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε στο τραπέζι δοκιμάστε να μασήσετε αργά το φαγητό σας ώστε να φάτε λιγότερο.

Φαγητό 3-4 ώρες προτού κοιμηθείτε

Το τελευταίο σας γεύμα πρέπει να γίνει 3-4 ώρες πριν τον ύπνο. Το στομάχι έχει διασπάσει το φαγητό που προσθέσατε και τώρα μπορείτε να κοιμηθείτε άνετα χωρίς να υποφέρετε.
loading...
« PREV
NEXT »