Latest News

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2016

Αμόλα τα να γλιτώσεις! 5 Λόγοι που το κλάσιμο σου κάνει καλό.


Δεν υπάρχει λόγος να το αρνείστε: όλοι μας κλάνουμε και είναι φυσιολογικό. 


Μάλιστα, όχι μόνο είναι φυσιολογικό, αλλά και καλό για την υγεία μας, αφού σύμφωνα με τους επιστήμονες τα αέρια που δημιουργούνται στο σώμα μας κατά την πέψη πρέπει να βρούν μια διέξοδο! Κατά μέσο όρο, ένα υγιές άτομο κλάνει 20 φορές την ημέρα.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που μπορούν να αυξήσουν τα αέρια που παράγει ο οργανισμός μας αλλά και κάποια προβλήματα υγείας που έχουν να κάνουν με την πέψη των τροφών, επίσης, όπως η δυσανεξία στη λακτόζη, η υπερβολική αύξηση βακτηρίων στο λεπτό έντερο κ.ά.

Μα γιατί είναι καλό να αεριζόμαστε;

1. Aνακουφίζει από το Φούσκωμα.

Όλοι γνωρίζουμε πόσο δυσάρεστο είναι το φούσκωμα στην κοιλιά. Μπορεί να προκληθεί από κάποια ασθένεια, αλλά είναι πολύ πιο πιθανό από κάτι που φάγατε. Όσπρια όπως τα φασόλια και οι φακές, ή δημητριακά όπως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι μπορούν επίσης να κάνουν το πεπτικό σας σύστημα να παγιδεύσει τα αέρια. Δεν υπάρχει άλλη θεραπεία από την απελευθέρωση που θα αισθανθείτε μέσα από μια καλή κλανιά. Η γιόγκα μπορεί, επίσης, να βοηθήσει τα έντερά σας να οδηγήσουν τα αέρια προς τα έξω.

2. Δηλώνει καλή πέψη.

Τα βακτήρια είναι απαραίτητα για την υγεία. Όταν είναι ισορροπημένη η παρουσία τους, η λειτουργία της πέψης είναι εξασφαλισμένη. Σε αντίθετη περίπτωση, η τροφή δεν μπορεί να διασπαστεί σωστά. Τα ευεργετικά βακτήρια στο σώμα σας (και υπάρχουν 100 τρισεκατομμύρια από αυτά) διασπούν τα τρόφιμα, βοηθούν στην εξάλειψη των μεταβολικών αποβλήτων, παρακολουθούν και καταστρέφουν τα επιβλαβή βακτηρίδια, και εκτελούν μια σειρά από άλλες αναγκαίες δραστηριότητες. Υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η ανισορροπία των βακτηρίων του εντέρου μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τον εγκέφαλο, οδηγώντας σε άγχος και κατάθλιψη. Οπότε αν σας έρθει να αεριστείτε, αυτό είναι μια ένδειξη ότι οι μικροοργανισμοί στο κατώτερο πεπτικό σύστημά σας λειτουργούν σωστά.

3. Μετεωρισμός και Διατροφή

Ο ρυθμός που αερίζεστε μπορεί να σας δώσει μια ιδέα για το αν ή όχι η διατροφή σας ταιριάζει στο σώμα σας. Αν δεν αερίζεστε πολύ, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι τα βακτήρια του εντέρου σας δεν παίρνουν την απαραίτητη τροφή. Τρέφονται με σύνθετους υδατάνθρακες. Τρώτε περισσότερα όσπρια (φασόλια, φακές), δημητριακά ολικής αλέσεως, σταυρανθή λαχανικά (λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, Bok choy, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, κλπ), και κρεμμύδια. Οι γυναίκες έχουν την τάση να αρχίζουν να αερίζονται περισσότερο στην εμμηνόπαυση λόγω ορμονικών αλλαγών. Προσθέστε τα προβιοτικά στη διατροφή σας για ισορροπία. Τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση είναι η καλύτερη πηγή προβιοτικών: κεφίρ, λάχανο τουρσί, και γιαούρτι είναι ιδανικά. Η μαύρη σοκολάτα (περιεκτικότητα σε κακάο 70% τουλάχιστον), το ξύδι μήλου ή ο μηλίτης, και το τζίντζερ είναι επίσης μεγάλοι υποστηρικτές του πεπτικού συστήματος και είναι τροφή για τα προβιοτικά.

4. Όποιος την μύρισε πρώτος, αυτός την άφησε!

Η μυρωδιά της κλανιάς σας λέει πολλά για την υγεία του σώματός σας. Τα αέρια που βγαίνουν από το σώμα μας είναι διάφορα και το καθένα έχει τη δική του μυρωδιά. Αν διαπιστώσετε ότι οι κλανιές σας μυρίζουν τακτικά, μπορεί να είναι λόγω κάποιας ευαισθησίας σε κάποιο φαγητό ή κάποιας αλλεργίας ίσως και μια μόλυνση του πεπτικού συστήματος. Ή μπορεί απλά να φταίει το ότι τρώτε υπερβολικά πολύ σκόρδο ή κρέας.

5. Να εισπνέετε τις κλανιές σας, κάνει καλό!

Ακούγεται παράδοξο, αλλά μία από τις αέριες ενώσεις στα αέριά μας είναι το υδρόθειο. Το θείο είναι αυτό που προκαλεί τη μυρωδιά σάπιου αυγού. Η έρευνα έδειξε ότι το αέριο σουλφίδιο σε μικρές δόσεις μπορεί να αποτρέψει βλάβη των κυττάρων. Αυτό μπορεί να έχει εφαρμογές στην πρόληψη και τη θεραπεία της αρθρίτιδας, την καρδιακή νόσο ή το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάθεστε να εισπνέετε τις κλανιές των άλλων! Δείτε αναλυτικότερα στο παρακάτω βίντεο!



loading...
« PREV
NEXT »