Latest News

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016

8 συμβουλές για να το μειώσεις το Ουρικό Οξύ.



* Υπερουριχαιμία = Αυξημένο Ουρικό Οξύ

Οι Πουρίνες είναι ενώσεις που υπάρχουν σε διάφορες πρωτεΐνες των τροφών και οι οποίες μετατρέπονται σε Ουρικό Οξύ.


Γράφτηκε από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα και την Γεωργία Χατωνίδη/ Διαιτολόγο - Διατροφολόγο (www.diatrofi.gr)

Στην περίπτωση Υπερουριχαιμίας, μας ενδιαφέρει να μειώσουμε την πρόσληψη Πουρινών από τη διατροφή, χωρίς ωστόσο να χρειάζεται να μειώσουμε γενικά την πρόσληψη πρωτεϊνών.

Με άλλα λόγια, χρειάζεται να κατανοήσουμε και να μειώσουμε τις τροφές που περιέχουν πρωτεΐνες με πουρίνες, χωρίς όμως να μειώσουμε την πρωτεϊνική μας πρόσληψη γενικότερα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Πρωτείνες είναι από τα βασικότερα στοιχεία της καθημερινής μας διατροφής.

Τα τρόφιμα που περιέχουν Πουρίνες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:

Α) Τρόφιμα με Υψηλή Περιεκτικότητα Πουρινών

Β) Τρόφιμα με Μέτρια Περιεκτικότητα Πουρινών

Τα τρόφιμα με Υψηλή Περιεκτικότητα θα πρέπει να αποφεύγονται (ελάχιστη έως καθόλου κατανάλωση), ενώ τα τρόφιμα με Μέτρια Περιεκτικότητα θα πρέπει να περιορίζονται (μείωση της ποσότητας, αλλά όχι πλήρης αποχή).
Πίνακας 1: Διάκριση τροφών σε Υψηλής και Μέτριας ΠεριεκτικότηταςΥψηλή Περιεκτικότητα ΠουρινώνΜέτρια Περιεκτικότητα ΠουρινώνΣαρδέλεςΚρέαςΡέγγαΠουλερικάΣκουμπρίΨάριαΜύδιαΘαλασσινάΧτένιαΛαχανικάΖωμός ΚρέατοςΦακήΈτοιμες Σάλτσες ΦαγητούΑρακάςΕντόσθιαΣπανάκιΜπύραΣπαράγγιαΛικέρΑλκοολούχα ποτά

Εδώ, χρειάζεται να τονιστεί ότι οι Πουρίνες που υπάρχουν στα τρόφιμα Φυτικής προέλευσης (βλ. Λαχανικά, Όσπρια κτλ.) είναι λιγότερο επιβαρυντικές από τις Πουρίνες που υπάρχουν στα τρόφιμα Ζωικής προέλευσης (βλ. Κρέας, Κοτόπουλο, Ψάρια, Θαλασσινά κ.ο.κ.), διότι οι πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης αυξάνουν αρκετά το Ουρικό οξύ.

Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να περιορίσουμε την κατανάλωση Κρέατος, Πουλερικών, Ψαριών και Θαλασσινών…

Ποιες τροφές χρειάζεται να αυξήσουμε στη διατροφή μας, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στη μείωση του Ουρικού οξέος;

Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα συστατικά των τροφίμων, καθώς και κάποια τρόφιμα, τα οποία δρουν προστατευτικά στην Υπερουριχαιμία. Αυτά είναι:
Γαλακτοκομικά Χαμηλών Λιπαρών
Νερό
Καφές
Βιταμίνη C
Μείωση Σωματικού Βάρους (σε περίπτωση Υπέρβαρου)
Tips για τη Μείωση του Ουρικού Οξέως:Δεν τρώμε καθόλου: Σαρδέλες, Ρέγγες, Σκουμπρί, Μύδια, Χτένια, Εντόσθια, Ζωμούς Κρέατος, Έτοιμες Σάλτσες Φαγητού, Μπύρα και Λικέρ.Περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση: Κρέατος, Πουλερικών, Ψαριών, Θαλασσινών. Συγκεκριμένα, καταναλώνουμε αυτά τα τρόφιμα σε ποσότητες ΟΧΙ μεγαλύτερες από 180 g/ημέρα!!!Περιορίζουμε σημαντικά την κατανάλωση: Φακής, Αρακά, Σπανακιού, Σπαραγγιών και Αλκοολούχων ποτών.Περιορίζουμε μέτρια την κατανάλωση Λαχανικών γενικότερα.Αυξάνουμε την κατανάλωση Γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά (γάλα/γιαούρτι 2%). Συγκεκριμένα, καταναλώνουμε τουλάχιστον 2 ποτήρια/κεσεδάκια από γάλα/γιαούρτι 2% την ημέρα.Πίνουμε πολύ ΝΕΡΟ (περίπου 8 – 10 ποτήρια την ημέρα).Καλό θα ήταν να αυξήσουμε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν Βιταμίνη C, πορτοκάλι, ακτινίδιο κτλ.Σε περίπτωση που το βάρος είναι αυξημένο, ευνοϊκή είναι η προσπάθεια απώλειας βάρους.
Πίνακας 2: Τι τρώω, τι μειώνω, τι αποφεύγωΑποφεύγωΜειώνωΑυξάνωΣαρδέλεςΚρέαςΝερόΡέγγαΠουλερικάΓάλα 2%ΣκουμπρίΨάριαΓιαούρτι 2%ΜύδιαΘαλασσινάΦρούταΧτένιαΛαχανικά Ζωμός ΚρέατοςΦακή Έτοιμες Σάλτσες ΦαγητούΑρακάς ΕντόσθιαΣπανάκι ΜπύραΣπαράγγια ΛικέρΑλκοολούχα ποτά 


loading...
« PREV
NEXT »