Latest News

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Τι να διαλέξω: Κουραμπιέ ή μελομακάρονο;

Ποιο να προτιμήσουμε όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή και γιατί;






Αν προσπαθήσεις να απαντήσεις στο επίκαιρο ερώτημα «πόσες ακριβώς θερμίδες έχει ένας κουραμπιές και πόσες ένα μελομακάρονο;» θα πάρεις πολλές και διαφορετικές απαντήσεις. Κι αυτό είναι μέχρις ενός σημείου λογικό, αφού τα συγκεκριμένα γλυκά παρασκευάζονται με διάφορες παραλλαγές υλικών και σε διαφορετικά μεγέθη, από «μπουκίτσες» μέχρι «γίγας», επομένως μπορεί να υπάρχει σημαντική διακύμανση στη θερμιδική τους απόδοση ανάλογα με τη συνταγή, ενώ δεν αποκλείονται και κάποιοι νεωτερισμοί π.χ. η προσθήκη σοκολάτας στα μελομακάρονα, που σχεδόν διπλασιάζει τις θερμίδες τους.


Εντούτοις, όταν φτιάχνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, και τα δύο έχουν κατά βάση παρόμοιας σύστασης υλικά και οι θερμίδες τους διαφέρουν ελάχιστα ανά ιδίου βάρους τεμάχια, με το μελομακάρονο να έχει ελαφρώς περισσότερες γιατί το ελαιόλαδο και τα καρύδια είναι ενεργειακά πυκνότερα από το βούτυρο και τα αμύγδαλα.

Ωστόσο, το μελομακάρονο είναι σαφώς πιο υγιεινό από τον κουραμπιέ γιατί δεν περιέχει καθόλου χοληστερίνη, ενώ τα λιπαρά του είναι κυρίως μονοακόρεστα (από το ελαιόλαδο) και πολυακόρεστα (από τα καρύδια). 

Αντίθετα, το λίπος που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του κουραμπιέ είναι μερικώς ή εξολοκλήρου βούτυρο, το οποίο του προσδίδει πιο πολλά κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη, συστατικά που θεωρούνται επιβλαβή για το καρδιαγγειακό σύστημα, εάν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες.

Επιπλέον πλεονεκτήματα του μελομακάρονου είναι ότι δεν περιέχει μόνο ζάχαρη αλλά και μέλι (πιο υγιεινό), τα καρύδια (πηγή ω-3 λιπαρών, αμινοξέων και βιταμινών Β), ο χυμός και το ξύσμα πορτοκαλιού (πλούσια σε αντιοξειδωτικά φλαβονειδή) και τα τριμμένα κανελογαρύφαλλα (συμβάλλουν στον έλεγχο του σακχάρου).

.
Μέση διατροφική αξία*
Κουραμπιές Μελομακάρονο
Βάρος τεμαχίου 45g
Θερμίδες 184 187
Πρωτεΐνες (g) 1 1
Υδατάνθρακες (g) 27 29
Λιπαρά (g) 8 7
Κορεσμένα λιπαρά (g) 4 1
Χοληστερίνη (mg) 15 0
Αλκοόλ ίχνη ίχνη
Φυτικές ίνες (g) 1 1
* Με βάση παραδοσιακές συνταγές. 



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Εάν θέλεις το πιο υγιεινό, η ενδεικνυόμενη επιλογή είναι το μελομακάρονο γιατί περιέχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και περισσότερα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά.

Εάν σε ενδιαφέρει κυρίως η γεύση, επίλεξε όποιο από τα δύο γλυκά επιθυμείς, αν γίνεται στο μικρότερο δυνατό μέγεθος, και περιορίσου σε ένα κομμάτι ημερησίως.

womenonly
loading...
« PREV
NEXT »