Latest News

Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2016

Γιατί το δέρμα σας είναι ξηρό και πώς να το κάνετε απαλό

Το δέρμα ξεφλουδίζει, φαίνεται ερεθισμένο, σας «τραβάει», είναι θαμπό, αρχίζει να ξεφλουδίζει και σας προκαλεί να το ξύσετε. 





Αν έχετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, τότε φαίνεται ότι η επιδερμίδα σας έχει χάσει πια τη λάμψη της και ότι η ξηροδερμία έχει νικήσει! Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να το επαναφέρετε στην αρχική του κατάσταση, αρκεί να εντοπίσετε τη σωστή μέθοδο. Δείτε ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην ξηρότητα του δέρματος και τι περνάει από τα χέρια σας για να την καταπολεμήσε


1. Μετατρέπετε το μπάνιο σας σε… σάουνα

Ειδικά τον χειμώνα, οι περισσότεροι από εμάς προτιμάμε να «καιγόμαστε» στο μπάνιο από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες του νερού. Το πολύ ζεστό νερό, όμως, καταστρέφει το πάνω στρώμα της επιδερμίδας, που κανονικά πρέπει να μένει έστω και λίγο λιπαρό, προκαλώντας ξηροδερμία. Στην ίδια λογική, θα πρέπει να περιορίσετε και την διάρκεια του μπάνιου, αφού η μεγαλύτερη παραμονή κάτω απ’ το ζεστό νερό επιδεινώνει το πρόβλημα.

Τι μπορείτε να κάνετε: Προτιμήστε τις μέτριες θερμοκρασίες για να προστατεύσετε το δέρμα σας και αποφύγετε να κάνετε μπάνιο για περισσότερο από δέκα λεπτά με ένα τέταρτο. Και μια συμβουλή της γιαγιάς: αν αντέχετε, πλένετε το πρόσωπό σας καθημερινά μόνο κρύο νερό- έχει την ιδιότητα να ανοίγει τους πόρους και να επαναφέρει την παλιά του λάμψη.

2. Το παρακάνετε με τις κακές συνήθειες!

Το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ και η κακή διατροφή είναι κάποιες από τις «ένοχες» συνήθειες που αφυδατώνουν το σώμα και επομένως και την επιδερμίδα μας, κάνοντάς την να φαίνεται θολή και χωρίς ζωντάνια.


Τι μπορείτε να κάνετε: Όσον αφορά το κάπνισμα, περιορίστε το- τουλάχιστον μέχρι όσο… αντέχετε. Για να ενυδατώνεστε επαρκώς, πίνετε 8 με 10 ποτήρια την ημέρα, που θα κάνουν το δέρμα σας να… ξανανιώσει. Από θέμα διατροφής, θα πρέπει να συμπεριλάβετε στο καθημερινό μενού σας τροφές με Ω3 λιπαρά, όπως ο σολομός, τα καρύδια και τα πράσινα λαχανικά, αλλά και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Α και C που βοηθούν στην παραγωγή του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης που κρατάει το δέρμα νεανικό και σφριγηλό. Ενδεικτικά, πηγές αυτών των βιταμινών είναι το σπανάκι, οι κόκκινες πιπεριές και οι γλυκοπατάτες.

3. Εκτίθεστε σε ξηρή ατμόσφαιρα

Η ξηρή ατμόσφαιρα προκαλεί και ξηρή επιδερμίδα! Αν το περιβάλλον στο σπίτι ή τον χώρο εργασίας σας είναι αρκετά ξηρό, σίγουρα επιβαρύνει την «θαμπή» κατάσταση της επιδερμίδας σας. Αν, μάλιστα, χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές που «ξηραίνουν» την ατμόσφαιρα για θέρμανση, έχετε βρει τι φταίει.

Τι μπορείτε να κάνετε: επενδύστε σε έναν υγραντήρα που θα κρατά σταθερά τα επίπεδα της υγρασίας ενώ «καθαρίζει» την ατμόσφαιρα. Μπορείτε να δείτε κάποιες επιλογές εδώ. Εκτός αυτού, φροντίζετε να αερίζετε συχνά τον χώρο σας και να αφήνετε παράθυρα και μπαλκονόπορτες ανοιχτές για τουλάχιστον δέκα λεπτά την ημέρα- ακόμα και αν κάνει κρύο.

4. Χρησιμοποιείτε καλλυντικά που εντείνουν το πρόβλημα


Δυστυχώς, τα συστατικά της ενυδατικής σας κρέμας ή κάποιων καλλυντικών που χρησιμοποιείτε καθημερινά είναι πιθανό να επιδεινώσουν την κατάσταση. Συστατικά όπως τα parabens, τα αρώματα και οι χρωστικές ουσίες καλό θα είναι να αποφεύγονται. 

Τι μπορείτε να κάνετε: Προτιμήστε ενυδατικές κρέμες ειδικές για ξηρά δέρματα με συστατικά όπως τα ceramides, το ελαιόλαδο ή η βαζελίνη που διατηρούν τα φυσικά έλαια του δέρματος, δημιουργώντας ένα προστατευτικό κάλυμμα. Αντίστοιχα, για το μακιγιάζ και τα καλλυντικά, επενδύστε σε «σίγουρα» προϊόντα, ειδικά για ξηρές επιδερμίδες.

Αν το πρόβλημα είναι έντονο, μπορείτε να έχετε πάντα στην τσάντα σας την ενυδατική σας κρέμα σε ταξιδιωτική συσκευασία, την οποία θα εφαρμόζετε με καθαρά χέρια όποτε νιώθετε ότι το δέρμα σας, σας «τραβάει». 

5. Μήπως περνάτε εμμηνόπαυση;

Κατά την εμμηνόπαυση, μειώνεται σημαντικά η παραγωγή κάποιων ορμονών, και συγκεκριμένα των οιστρογόνων, που, εκτός των άλλων, βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου ενώ προστατεύουν τα φυσικά έλαια του δέρματος.

Τι μπορείτε να κάνετε: Για να αναπληρώσετε τα… χαμένα οιστρογόνα, προτιμήστε προϊόντα που περιέχουν φυτοοιστρογόνα και έχουν αντίστοιχη δράση. Επιπλέον, φροντίστε να βάζετε αντηλιακό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και αν ο ήλιος αχνοφαίνεται, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάτε να εφαρμόζετε και μια καλή κρέμα νύχτας. 

Φυσικά, μην αμελείτε την διατροφή σας- είναι κάτι που έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να προσέξετε στην εμμηνόπαυση. Εκτός αυτού, καλό θα είναι να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας με πολύ νερό, χυμούς και το «μαγικό» πράσινο τσάι. 

6. Έχετε κάποιο δερματικό πρόβλημα


Αν τα συμπτώματα της φαγούρας και του ερεθισμού είναι έντονα, τότε πιθανώς ο οργανισμός σας να εκδηλώνει κάποιο δερματικό πρόβλημα, όπως το έκζεμα, η ψωρίαση ή η δερματίτιδα.

Τι μπορείτε να κάνετε: Ένα ραντεβού στον δερματολόγο είναι απαραίτητο, αν τα ενοχλητικά συμπτώματα δεν υποχωρούν. Ενδεχομένως να σας προτείνει κάποια προϊόντα ειδικά για την περίπτωσή σας ή να κρίνει ότι χρειάζεται ειδική θεραπεία. Σε κάθε περίπτωση, είναι κάτι που δεν θα πρέπει να αμελήσετε!

7. Ο υποθυρεοειδισμός είναι πιθανή αιτία

Στην πάθηση του υποθυρεοειδισμού, ο θυρεοειδής αδένας παράγει μικρότερη ποσότητα ορμονών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την υγιή εμφάνιση του δέρματος.

Τι μπορείτε να κάνετε: Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο υποθυρεοειδισμός ελέγχεται με την χορήγηση χαπιών που κρατούν σταθερά τα επίπεδα θυρεοειδικών ορμονών για τη σωστή λειτουργία του αδένα. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να μένετε πιστοί στην φαρμακευτική αγωγή που σας έχει υποδείξει ο γιατρός και να μην την προσπερνάτε.

mama365
loading...
« PREV
NEXT »