Latest News

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2016

Ferrari F12 tdf vs Lamborghini Aventador SV: Ποια ακούγεται καλύτερα; [video]

Ιντριγκάρει άγρια η κόντρα της Ferrari F12 tdf και Lamborghini Aventador SV, σε κάθε επίπεδο. Μιλάμε για τις ειδικές extreme εκδόσεις, δύο...
έτσι κι αλλιώς εξωφρενικών μοντέλων.



Ελάχιστοι είναι αυτοί που θα τις αγοράσουν, αλλά είναι πολλοί αυτοί που τσακώνονται για το ποια από τις δύο είναι καλύτερη, πιο εντυπωσιακή, πιο… σούπερκαρ. Σε σχεδίαση, σε κράτημα, σε φρένα και κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα. Τις προδιαγραφές, την τεχνολογία, την απόδοση αλλά και τον ήχο. Το soundtrack των εξατμίσεων είναι πολύ σημαντικό για τον χαρακτήρα τέτοιων μοντέλων. Είναι βασικό συστατικό της οδηγικής εμπειρίας. Και μαζί με τη σχεδίαση, ο πιο βασικός πόλος έλξης… πιστών. Τα αυτοκίνητα αυτά όπως είπαμε αγοράζονται από λίγους. Αλλά λατρεύονται από πολλούς. Όσοι δεν τα ζουν από μέσα, παθιάζονται με αυτά για το πως δείχνουν και το πώς ακούγονται.


Η ονομασία Superveloce (SV για συντομία) επανήλθε στην γκάμα της Lamborghini για την Aventador LP 750-4.

Όπως φανερώνει και ο κωδικός της, ο ατμοσφαιρικός V12 των 6,5 lt αποδίδει 750 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει τα 70 kgm στις 5.500 rpm. Με στόχο την αύξηση της ροπής στις υψηλότερες rpm, οι μηχανικοί της Lamborghini επενέβησαν στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και την εισαγωγή μεταβλητού μήκους, ενώ άλλαξαν την εξάτμιση για λιγότερη ανάστροφη πίεση και ακόμα πιο άγριο ήχο.

Η SV χρειάζεται 2,8" για τα 0-100 km/h και η τελική της ξεπερνά τα 350 km/h. Το βάρος μειώθηκε κατά 50 kg, στα 1.525, χάρη στην αλλαγή τμημάτων του αμαξώματος όπως τα πίσω φτερά και οι πλευρικές εισαγωγές αέρα, με άλλα από ανθρακονήματα, βελτιώνοντας την αναλογία κιλών/ίππο κατά 10% σε σχέση με την «απλή» Aventador, στα 2,03.

Η μαγνητοροϊκή ανάρτηση MRS διατηρήθηκε, όπως και η τετρακίνηση, ενώ προστέθηκε το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης LDS (Lamborghini Dynamic Steering) που προσφέρεται προαιρετικά και στη Huracán. Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 20 ιντσών εμπρός και 21 ιντσών πίσω, φοράνε ελαστικά Pirelli P Zero Corsa και «κρύβουν» τα στάνταρ κεραμικά φρένα.

Σημαντική δουλειά έγινε στην αεροδυναμική, με την αρνητική άντωση να είναι πλέον 170% (!) υψηλότερη σε σχέση με την LP 700-4. Η πιο εμφανής προθήκη είναι η σταθερή αεροτομή που μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις θέσεις, ενώ ανασχεδιασμένοι είναι και οι προφυλακτήρες, με τον εμπρός να διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και τον πίσω μεγαλύτερο διαχύτη και πιο «διχτυωτό» κάλυμμα του κινητήρα για καλύτερη απαγωγή θερμότητας.

Η SV είναι η πρώτη Lamborghini παραγωγής στην οποία χρησιμοποιείται το εξαιρετικά ελαφρύ, εύκαμπτο και ταυτόχρονα ανθεκτικό υλικό Carbon Skin, το οποίο καλύπτει το εσωτερικό της οροφής και ορισμένες επενδύσεις στην καμπίνα. Το ανθρακονημάτινο σασί είναι πλέον πιο εμφανές, π.χ. στο τούνελ της μετάδοσης, τα νέα σπορ καθίσματα είναι από ανθρακονήματα με επενδύσεις Alcantara και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι εντελώς νέος, διαθέτοντας κίτρινο μοτίβο, ένδειξη αλλαγής σχέσεων σε μπλε χρώμα και ένδειξη για τα G της επιτάχυνσης.

Η Ferrari F12tdf πήρε το όνομά της από το Tour de France, το θρυλικό αγώνα αντοχής στον οποίο η Ferrari μεσουρανούσε τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Πιο επιτυχημένο μοντέλο της εκεί ήταν σίγουρα η 250 GT Berlinetta, με την οποία είχε κερδίσει τον αγώνα τέσσερις συνεχόμενες χρονιές. Ένα καλό αγωνιστικό για αυτές τις συνθήκες έπρεπε να είναι φυσικά πολύ γρήγορο αλλά και εύκολο στη χρήση, ώστε να μην εξουθενώσει τον οδηγό του στα εκατοντάδες χιλιόμετρα που είχε να διανύσει. Αυτό το πνεύμα μεταφέρεται τώρα στην F12tdf.

Κάτω από το καπό της βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός V12 6,3 lt. της F12 Berlinetta, βελτιωμένος έτσι ώστε να αποδίδει 780 PS στις 8.500 rpm και 71,9 kgm στις 6.250 rpm. To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη F1 DCT που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς έχει 6% κοντύτερες σχέσεις και είναι γρηγορότερο, κατά 30% στα ανεβάσματα και 40% στα κατεβάσματα. Ταυτόχρονα, αυστηρή δίαιτα σχεδόν σε κάθε τμήμα του αυτοκινήτου έχει μειώσει το βάρος κατά 110 kg. Έτσι το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 2,9", ενώ τα 200 km/h τα φτάνει σε 7,9’’. Τα φρένα προέρχονται κατευθείαν από τη LaFerrari, και σύμφωνα με την ιταλική φίρμα η F12tdf ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε 30,5 m.

Σημαντική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της αεροδυναμικής. Υπάρχει επίπεδο πάτωμα και ενεργός αεροδυναμικός διαχύτης πίσω, μεγαλύτερη και ωηλότερη πίσω αεροτομή, ενώ ούτε ένα πάνελ του αμαξώματος δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την F12 Berlinetta, αφού όλα έχουν επιπλέον αεραγωγούς. Έτσι η F12tdf πετυχαίνει downforce 230 kg στα 200 km/h, από 123 της Berlinetta.

Ενώ τα πίσω λάστιχα έχουν διατηρήσει τις διαστάσεις της F12 Berlinetta (315/35R20), τα εμπρός λάστιχα της tdf είναι φαρδύτερα κατά 20 mm (275/35R20). Αυτή η αλλαγή αυξάνει τόσο την πρόσφυση των εμπρός τροχών που θα έδινε ακραία υπερστροφική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο, σύμφωνα με τη Ferrari, οπότε υιοθετήθηκε η λύση της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα ονομάζεται Virtual Short Wheelbase και δουλεύει με λογική αντίστοιχη με της Porsche 911 GT3, χαρίζοντας ευελιξία στη χαμηλή ταχύτητα και σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα.




loading...
« PREV
NEXT »