Latest News

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Συνέχισε δάσκαλε…έχεις έργο ακόμα!

Ποιoς σου είπε ότι μπορείς να μπεις ανάμεσα σε ένα δάσκαλο και έναν μαθητή;






Να διαλύσεις αυτή την ιερή σχέση ενώ δεν έχεις ιδέα πως χτίστηκε όταν ξεκίνησε από το μηδέν…

Γιατί όλα από το μηδέν ξεκινάνε!

Και σιγά σιγά εξελίσσονται παίρνουν μορφή.Όπως με τον πυλό ο γλύπτης …έτσι και με το μαθητή ο δάσκαλος!

Από τη στιγμή που ένα άτομο έχει την ικανότητα να κάνει τη γνώση του ιδέα στο μυαλό του άλλου, κίνηση στο σώμα και συναίσθημα στη ψυχή είναι δάσκαλος.

Και από τη στιγμή που ένα άτομο, από άμορφη ύλη παίρνει μορφή και αγωγή, είναι μαθητής.

“Είναι πράγματι καταπληκτικό το να καθοδηγείς ανθρώπους.Είναι τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών.Δεν υπάρχει άλλη καλλιτεχνική δημιουργία πιο μεγάλη από την αγωγή γιατί με τι άλλο μπορεί να συγκριθεί είναιι διάπλαση της ψυχής και την διάνοιας ενός ανθρώπου”.

Και του σώματος θα προσθέσω εγώ! Καλλιτέχνης λοιπόν και επιστήμονας ο εκπαιδευτικός κατά τους Τρεις Ιεράρχες.

Ο επιστήμονας για να εφεύρει χρειάζεται γνώση,πείραμα,παρατήρηση,αφοσίωση,αγωγή! Ο καλλιτέχνης για να τραγουδήσει, να ζωγραφίσει, να χορέψει, χρειάζεται μουσική, μελωδίες, χρώματα,πινέλα, φαντασία, δημιουργικότητα, ταλέντο, αγάπη, αφοσίωση, πειθαρχία, αγωγή.
Γιατί άγω σημαίνει οδηγώ, κατευθύνω κάποιον.
Ο καλλιτέχνης μέσα από την τέχνη, οποιασδήποτε μορφής κατευθύνει τους ανθρώπους προς ένα σκοπό, να ακούσουν, να δουν, να νιωσουν.

Ο επιστήμονας κατευθύνει στην εξέλιξη,στην ανάπτυξη,στη γνώση,στην έρευνα.

Ο δάσκαλος πετυχαίνει αυτά αλλά και κάτι ανώτερο μέσα από την παιδαγωγική του αγάπη αρκεί να είναι ειλικρινής και πηγαία.
Βελτιώνει την απόδοση του μαθητή,τον κάνει να πειθαρχεί,να έχει σεβασμό,να κοινωνικοποιείται ευκιλότερα,να είναι συνεργάσιμος.

Με λίγα λόγια ο δάσκαλος οποιδήποτε αντικείμενο και αν διδάσκει,μέσα από αυτό,αν το επιθυμεί,μπορεί να άγει το άτομο σε μία κοινωνία αγάπης,αξιοπρέπειας,σεβασμού,φιλότιμου και ειλικρίνειας.

Και έρχεσαι εσύ,που μπορεί να είσαι ένας πολιτικός, ένας υπουργός, ένας πρόεδρος,ένα τίποτα και με την βαρβαρότητά σου καταστρέφεις αυτή τη σχέση,από άγνοια, από αδιαφορία, από βλακεία.
Γιατί σε ενδιαφέρει μόνο να τρως,να κατασπαράζεις,να λεηλατείς, να ισοπεδώνεις τα πάντα γύρω σου.

Και το έργο του δασκάλου, σου είναι εμπόδιο γιατί είναι τέχνη, επιστήμη, που άγει το μυαλό, την ψυχή και το σώμα!
Μια κοινωνία θα θεωρείται ανώτερη, όταν το λειτούργημα του δασκάλου, υπό την ευρύτερη έννοια, θα είναι άξιο σεβασμού από την πολιτεία και τον αδαή άνθρωπο!
Συνέχισε δάσκαλε…έχεις έργο ακόμα!


loading...
« PREV
NEXT »