Latest News

Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

Δύο λανθασμένες απόψεις για τη γυμναστική.

Πολλά ακούγονται κατά καιρούς από «ειδικούς» για τα είδη της γυμναστικής και για το ποια είναι περισσότερο ωφέλιμα. Όμως, συχνά, ακούγονται πολλές ανακρίβειες.



Πολλά ακούγονται κατά καιρούς από «ειδικούς» για τα είδη της γυμναστικής και για το ποια είναι περισσότερο ωφέλιμα. Όμως, συχνά, ακούγονται πολλές ανακρίβειες.


Αξιοσημείωτη είναι η μαρτυρία του Shawn Arent, επιστήμονα φυσικής αγωγής, για τις δύο μεγαλύτερες παρανοήσεις για τη γυμναστική: «Ο κόσμος έχει λανθασμένες απόψεις τόσο για την αερόβια άσκηση (cardio) όσο και για τα βάρη. Σχεδόν όλοι ωφελούνται από ένα συνδυασμό των δύο και, αν κατανοούσαμε την αλήθεια, αυτός ο ευεργετικός συνδυασμός θα γινόταν κανόνας».

Μια λανθασμένη άποψη είναι ότι, αν σηκώνεις βάρη, θα γίνεις ογκώδης και μυώδης. Δεν ισχύει. Υπάρχουν πολλά οφέλη στην υγεία μας από την άσκηση αυτή. «Ειδικά οι γυναίκες λένε: «Α, δε θέλω να φουσκώσω τόσο». Μα δεν έχετε τις ορμόνες για να φουσκώσετε τόσο. Και, μάλιστα, αν κάνετε αρκετή αερόβια άσκηση, δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση. Δεν πρόκειται να φουσκώσετε τόσο» συμπληρώνει ο Shawn Arent.

Η αερόβια άσκηση μειώνει την αποκατάσταση πρωτεϊνοσύνθεσης, που ακολουθεί την άσκηση αντοχής. Και μία από τις λειτουργίες της άσκησης αντοχής είναι να δημιουργεί επιλεκτική υπερτροφία στις μυϊκές ίνες τύπου 2, που χαρακτηρίζονται από τους γρήγορους σπασμούς. Η αεροβική άσκηση είναι ευεργετική για τις μυϊκές ίνες τύπου 1. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε μ’ αυτόν τον τρόπο να γυμνάσετε τους μύες σας, λένε οι γυμναστές. Απλώς δε θα έχετε τα ίδια αποτελέσματα, όπως αν σηκώνατε βάρη αποκλειστικά.

Άλλη μια λανθασμένη άποψη που κυκλοφορεί αρκετά συχνά είναι πως η αερόβια άσκηση δεν είναι χρήσιμη ή, ακόμα, και πως είναι βλαβερή, ότι χάνεις μυϊκή μάζα και, επομένως, αν ξαναπάρεις βάρος, αυτό που παίρνεις είναι λίπος. Είναι λες και η αερόβια γυμναστική έχει γίνει ο υδατάνθρακας της γυμναστικής.

Οι ειδικοί εξηγούν: «Όπως λέμε «μην τρως υδατάνθρακες, δεν κάνουν καλό» λέμε και «μην κάνεις cardio». Το cardio σας κάνει καλό! Κι αυτό το λέει κάποιος που δεν του αρέσει να κάνει cardio. Αλλά η αερόβια γυμναστική είναι σημαντική και έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Δε χρειάζεται να το αποφεύγουμε. Αλλά, από την άλλη, μην κάνετε μόνο cardio. Η άσκηση αντοχής είναι σημαντικό κομμάτι κάθε καλού προγράμματος γυμναστικής».

loading...
« PREV
NEXT »