Latest News

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

Έχετε αϋπνία; Πηγαίνετε για κάμπινγκ.

Αν μετράτε προβατάκια και ο Μορφέας δεν λέει να έρθει, ίσως η λύση είναι να πάτε ένα Σαββατοκύριακο για κάμπινγκ. Αυτό προτείνουν Αμερικανοί επιστήμονες, σε έρευνα που δημοσίευσαν στην επιθεώρηση Current Biology.



Χάπια, χαλαρωτικές ασκήσεις αναπνοής, αρωματικά βότανα, ακόμη και ειδικές λάμπες έχουν επιστρατευθεί για όσουν δυσκολεύονται να κοιμηθούν κι έχουν πρόβλημα αϋπνίας.


Η νέα λύση, που προτείνουν οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Colorado Boulder, είναι πιο απλή. Όταν κάποιος πάει για κάμπινγκ συνήθως κοιμάται νωρίτερα. Οι ειδικοί λένε ότι αρκούν ένα δυο βράδια σε σκηνή, για να ξαναρυθμιστεί το εσωτερικό ρολόι του οργανισμού, επιτρέποντας στους ανθρώπους να κοιμηθούν πιο νωρίς.

Οι τρελοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής στερούν από τους ανθρώπους το φυσικό φως και ο κιρκαδιανός ρυθμός τους "ξεγλιστράει". Το νέο πείραμα έδειξε ότι η διαμονή σε σκηνή στην εξοχή μπορεί να στείλει τους κατασκηνωτές για ύπνο ακόμη και δυόμισι ώρες νωρίτερα. Οι αλλαγμένοι ρυθμοί ανιχνεύθηκαν με μέτρηση των επιπέδων της ορμόνης μελατονίνης στους συμμετέχοντες.

Εξάλλου το να κοιμάται κάποιος αργά έχει κι άλλες συνέπειες πέρα από την αϋπνία. Μειωμένη ενέργεια, μειωμένη παραγωγικότητα, αλλά και παχυσαρκία, διαβήτη και διαταραχές στην ψυχική διάθεση.

"Αν κάποιος θέλει να πέσει για ύπνο νωρίτερα, ένα Σαββατοκύριακο σε κάμπινγκ θα μπορούσε να είναι η λύση στο πρόβλημά του" δήλωσε ο Dr Kenneth Wright, επικεφαλής της μελέτης.

"Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι, η ζωή στο σύγχρονο περιβάλλον συμβάλλει στην καθυστέρηση του κιρκαδιανού ρυθμού, ανεξάρτητα από την εποχή και ότι ένα Σαββατοκύριακο ταξίδι στην κατασκήνωση θα επαναφέρει το ρολόι μας γρήγορα".

Προηγούμενη έρευνα από την ίδια ομάδα διαπίστωσε ότι η έκθεση των ανθρώπων στα ηλεκτρικά φώτα προκαλεί μια καθυστέρηση περίπου δύο ωρών στον κιρκαδικό χρόνο και ότι μια εβδομάδα καλοκαιρινές διακοπές κάτω από τον ήλιο μπορεί να φέρει πίσω τους εσωτερικούς ρυθμούς.


loading...
« PREV
NEXT »