Latest News

Τρίτη, 16 Μαΐου 2017

Στεφανιαία νόσος: Ο διατροφικός δεκάλογος της πρόληψης.

Ο Δεκάλογος για τη σωστή δίαιτα περιλαμβάνει:

- Ελάττωση των υδατανθράκων (ψωμί από άσπρο αλεύρι, άσπρο ρύζι, μακαρόνια, ζάχαρη, πατάτες).

- Κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων (φασόλια, πρωτεΐνες, ψωμί ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς).

- Να αποφεύγεται το κόκκινο κρέας (βοδινό, αρνί, χοιρινό) και να προτιμάται το λευκό όπως κοτόπουλο, κουνέλι, γαλοπούλα.

- Ελεύθερες ποσότητες ελαιολάδου.

- Ελεύθερες ποσότητες φρούτων, λαχανικών, χορταρικών.

- Ψάρια όπως σολομός, γαύρος, σαρδέλες, σκουμπρί, κολιός, βακαλάος.

- Φασόλια.

- Μικρή κατανάλωση τροφών που περιέχουν ζάχαρη.

- Προσπάθεια να γίνει κάποιος χορτοφάγος.

- Άσκηση και ειδικά αεροβική (περπάτημα, Jogging, κολύμπι, κωπηλασία κ.α.), που βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία.

- Περπάτημα 30 λεπτών κάθε μέρα ή μέρα παρά μέρα, αποτελεί ίσως την αποτελεσματικότερη και εντελώς ανέξοδη άσκηση.

Η υπέρταση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου για αθηροσκληρωτική νόσο και κύρια αιτία πρόωρης νοσηρότητας και θνησιμότητας. Υπολογίζεται ότι ευθύνεται για το 6% των θανάτων παγκοσμίως, το 62% των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων και το 49% των εμφραγμάτων του μυοκαρδίου. Ένα δισεκατομμύριο άτομα παγκοσμίως, δηλαδή το 20% του ενήλικου πληθυσμού, πάσχει από υπέρταση και αυτός ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 1,5 δισεκατομμύριo έως το 2025.



loading...
« PREV
NEXT »