Latest News

Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

8 Πολύτιμες συμβουλές από διάσημους ψυχολόγους που θα σας βοηθήσουν να ζήσετε μια ευτυχισμένη ζωή

Υπάρχουν χιλιάδες συμβουλές και τεχνικές για να είστε πιο ευτυχισμένοι και να απολαμβάνετε την κάθε στιγμή. Αλλά τι γίνεται αν έχει το σώμα σας λόγο σε αυτό;
 



Σας παρουσιάζουμε τα ευρήματα νευροεπιστημόνων – ανθρώπων που ξέρουν ακριβώς πότε και γιατί ο εγκέφαλος σας μπορεί να σας δώσει το συναίσθημα της απόλυτης ικανοποίησης.



Μάθετε να λέτε «ευχαριστώ».







Τι συμβαίνει: Όταν ευχαριστούμε κάποιον ή την μοίρα για κάτι, τότε επικεντρωνόμαστε στα θετικά της ζωής. Οι ευχάριστες αναμνήσεις προκαλούν την παραγωγή σεροτονίνης στον πρόσθιο φλοιό. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συχνά για την θεραπεία της κατάθλιψης.




Λύστε ένα πρόβλημα την φορά.


Τι συμβαίνει: Ο εγκέφαλος σταματά να αναζητά λύση για κάθε πρόβλημα που μας ανησυχεί. Αυτό καταναλώνει πολλή ενέργεια, έτσι όποτε ο εγκέφαλος κουράζεται και το πρόβλημα παραμένει άλυτο, αισθανόμαστε άγχος και ενόχληση.


Από την άλλη, για κάθε επιτυχημένη απόφαση, ο εγκέφαλος επιβραβεύει τον εαυτό του μια μια δόση νευροδιαβιβαστών που ηρεμούν το μεταιχμιακό σύστημα και μας βοηθούν να δούμε ξανά τον κόσμο με νέο φως. Επομένως είναι πραγματικά χρήσιμο να ασχολούμαστε με ένα πρόβλημα την φορά.








Μην κρατάτε τα πράγματα μέσα σας: μιλήστε γι’αυτά που σας ενοχλούν.


Τι συμβαίνει: Οι διαδικασίες του να περνάτε κάτι δυσάρεστο χωρίς να μιλάτε και του να μιλάτε για το πρόβλημα που σας απασχολεί συμβαίνουν σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου. Στην δεύτερη τα αρνητικά συναισθήματα έχουν μικρότερη επίδραση στην ευημερία σας.


Επομένως, είναι προτιμότερο να μην τα μαζεύετε μέσα σας. Όταν μιλάτε γι’αυτά, ο εγκέφαλος προκαλεί παραγωγή σεροτονίνης και καταφέρνει να βρει τις θετικές πλευρές της κατάστασης.




Αγγίξτε και αγκαλιάστε.


Τι συμβαίνει: Για τους ανθρώπους η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι πολύ σημαντική. Οι διάφορες μορφές σωματικής υποστήριξης, ειδικά τα αγγίγματα και οι αγκαλιές, μπορούν να επιταχύνουν την ανάρρωση από μια ασθένεια.







Αν αφαιρέσετε την σωματική επαφή από την ζωή σας, ο εγκέφαλος θα αντιληφθεί την απουσία της με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον σωματικό πόνο: ενεργοποιούνται οι ίδιες περιοχές του εγκεφάλου και στις δύο περιπτώσεις. Αυτό με την σειρά του προκαλεί διαδικασίες που επηρεάζουν την διάθεση και συμβάλλουν στην ανάπτυξη κατάθλιψης.







Μάθετε!


Τι συμβαίνει: Για τον εγκέφαλο, η απόκτηση νέας γνώσης σημαίνει μόνιμη προσαρμογή σε ένα περιβάλλον που αλλάζει. Μέσα από αυτή την διαδικασία, ο εγκέφαλος αναπτύσσεται, επιβραβεύοντας τις προσπάθειες του να απορροφήσει και να επεξεργαστεί νέες πληροφορίες με ντοπαμίνη, την ορμόνη της χαράς. Αν θέλετε να είστε χαρούμενοι, μην φοβάστε να δοκιμάσετε κάτι νέο, να αλλάξετε το περιβάλλον σας ή να μάθετε καινούρια πράγματα.




Ασχοληθείτε με τον αθλητισμό.


Τι συμβαίνει: Η σωματική δραστηριότητα είναι πίεση για το σώμα. Μόλις τελειώσει η πίεση, το σώμα επιβραβεύεται: μια δόση ενδορφίνης απελευθερώνεται στον ενδοκρινή αδένα. Η επίδραση είναι ίδια με αυτή των οπιούχων (π.χ. μορφίνη), τα οποία μειώνουν τον πόνο και βελτιώνουν την διάθεση.


Δεν χρειάζεται να τρέξετε μαραθώνιο – ακόμη και ένας απλός περίπατος μπορεί να κάνει θαύματα: πολλοί συγγραφείς και συνθέτες θεωρούν τους περιπάτους αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας.




Προσπαθήστε να κοιμάστε καλά.


Τι συμβαίνει: Όσο κοιμάστε στο σκοτάδι, το σώμα εκκρίνει την ορμόνη μελατονίνη. Αυτή η ορμόνη επιβραδύνει όλες τις διαδικασίες του σώματος, βοηθώντας το να αναρρώσει και να αυξήσει το επίπεδο σεροτονίνης στον υποθάλαμο. Αν ο εγκέφαλος εντοπίσει διαφορά στο φως, προκαλείται απελευθέρωση της ορμόνης του στρες η οποία ξυπνά γρήγορα το σώμα. Επομένως, είναι σημαντικό να κοιμάστε 6-8 ώρες τη μέρα και μόνο σε σκοτεινούς χώρους.




Έχετε θετικές προσδοκίες.


Τι συμβαίνει: Η διαδικασία της αναμονής για κάτι όμορφο, όπως φαγητό ή σεξ είναι όμοια με την απόκριση της αποκτημένης σιελόρροιας. Ο εγκέφαλος συνήθως βιώνει την ευχαρίστηση απλά περιμένοντας κάτι ευχάριστο. Γι’αυτό και μας αρέσει τόσο να μετράμε τις ώρες και τα λεπτά για μια ξεχωριστή στιγμή – είτε είναι γενέθλια, γάμος, συνάντηση με έναν φίλο, ή απλά το τέλος μιας δύσκολης μέρας.




Credit: brightside.me


loading...
« PREV
NEXT »