Latest News

Κυριακή, 23 Ιουλίου 2017

Δίαιτα DASH. Η πιο δημοφιλής δίαιτα στις ΗΠΑ που υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους και ρίχνει τη χοληστερίνη.

H δίαιτα DASH σχεδιάστηκε για την μείωση της αρτηριακής πίεσης και της βελτίωσης των λιπιδίων στο αίμα.



Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική και για την απώλεια βάρους.

Για 6η συνεχόμενη χρονιά, βρέθηκε στην λίστα με τις πιο δημοφιλείς δίαιτες των Η.Π.Α.

Οι τροφές που προτείνει η συγκεκριμένη διατροφή, είναι κοντά στο μεσογειακό μοντέλο. Περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, πουλερικά, ψάρια και ξηρούς καρπούς.

Δίνει έμφαση στην μείωση του νατρίου, με την κατανάλωση του αλατιού, να κυμαίνεται από 1.500-2.300 μικρογραμμάρια την ημέρα.

Πως λειτουργεί


Ανάλογα με τις ανάγκες απώλειας βάρους, μπορεί κανείς να επιλέξει μοντέλο διατροφής DASH, που παρέχει 1.200 – 3.100 θερμίδες την ημέρα.

Η δίαιτα DASH λειτουργεί, περιορίζοντας όχι μόνο το αλάτι, αλλά και τα κορεσμένα λιπαρά και τη χοληστερόλη, παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Στο καθημερινό μενού περιλαμβάνονται τρόφιμα, που παρέχουν ίνες, πρωτεΐνες και θρεπτικά συστατικά, τα οποία σύμφωνα με τους ειδικούς, συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Οι δύο φάσεις


Η δίαιτα χωρίζεται σε δύο φάσεις.

H πρώτη είναι ένα πρόγραμμα χαμηλό σε υδατάνθρακες, σχεδιασμένο για να «επαναφέρει» το μεταβολισμό, στα φυσιολογικά επίπεδα.

Δεν συμπεριλαμβάνονται φρούτα και τροφές ολικής αλέσεως, αλλά υπάρχει άφθονο άπαχο κρέας, όπως ψάρια και πουλερικά, όσπρια, λαχανικά και άπαχα γαλακτοκομικά.

Η δεύτερη φάση βάζει ξανά στο μενού τις τροφές ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα αμυλούχα λαχανικά και είναι σχεδιασμένη, ως μια μακροπρόθεσμη λύση διαχείρισης του βάρους.

Κατά μέσο όρο, αυτοί που ακολουθούν τη δίαιτα DASH, χάνουν γύρω στα 2 κιλά τις πρώτες 2 εβδομάδες και μεταξύ 4,5 και 15 κιλά σε περίοδο 2 μηνών.


Τα «υπέρ» της δίαιτας Dash

Η δίαιτα υποστηρίζεται από τους γιατρούς και φορείς, όπως τα «The National Heart» και «Lung and Blood Institute», ενώ ανακηρύχθηκε από Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, ως το πλέον υγιεινό πρόγραμμα διατροφής στις Η.Π. Α.

Υπάρχουν πολλά οφέλη για την παρακολούθηση της δίαιτας DASH:

– Προσφέρει ποικιλία τροφίμων και αυτό την καθιστά μια εύκολη διατροφή, που μπορεί να ακολουθεί κανείς δια βίου.

– Υπόσχεται να βοηθήσει στην μείωση της υπέρτασης σε μόλις 14 μέρες, χωρίς τη χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων. Την διαπίστωση αυτή έχει κάνει το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ.

– Προσφέρει στον οργανισμό φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο και μαγνήσιο, που είναι σημαντικά για την υγιή λειτουργία του.

Δίνει έμφαση στην κατανάλωση φρέσκων τροφίμων, ενώ αποκλείει επεξεργασμένα και συσκευασμένα τρόφιμα, που συνήθως περιέχουν περισσότερο αλάτι.


loading...
« PREV
NEXT »